למעלה
כוונת
המזמור הזה
ובכוונת הדברים שיש לאומרו למזמור זה, עי' בדברי
הגר"ח פלאג'י בספר כף החיים (סי' יב אות יד) שכתב שם, ראיתי בספר מדבר קדמות
(מערכת ד אות כב) דהביא מספר מנורת זהב דלדוד המלך עליו השלום הראהו הקדוש ברוך
הוא ברוח הקודש מזמור למנצח בנגינות אלהים יחננו כתוב על טס של זהב מופז עשוי
בצורת המנורה, וכן הראה אותו למשה רבינו עליו השלום, והיה דוד המלך ע"ה נושא
זה המזמור כתוב ומצוייר וחקוק במגינו בטס של זהב כצורת המנורה כשהיה יוצא למלחמה
והיה מכוין סודו והיה נוצח אותם ואויביו נופלים לפניו, ועיין שם סודות ונפלאות
הרמוזים במזמור הזה עכ"ד, ובכן אנן יתמי דיתמי דלא בינת
אדם לנו ראוי לכוין לדעתו של משה רבינו עליו השלום ודוד המלך עליו השלום וכל
קדושים עימו, דהוו ידעי עומקן של דברים סוד ה' ליראיו. עכ"ד. ע"ש. ואכן רבינו החיד"א בס'
מדבר קדמות (שם) כתב בהכי, קונטרס מנורת זהב כ"י מועתק מכ"י הרב
מהר"ר חיים באכנר זלה"ה בעל אור חדש על דיני ברכות, והעיד הרב
מהר"ח הנזכר שהוא העתיקו מכתיבת יד הקדש של הגאון מהרש"ל ז"ל, ושם
כתוב סודות ונפלאות הרמוזות במזמור הנזכר. עכ"ד. ע"ש. והנה אין ספר זה
מצוי לפנינו לראות בו ולהתענג מנועם זיו דבריו, ואנן אין לנו אלא לכוין לדעתם של
גדולים עליונים למעלה ראשונים כמלאכים אבונא, דבשמיא משה רבינו ע"ה ודוד המלך
ע"ה על דעת המכוונים באמת ובתמים. ע"ש. וכאמור לעיל דבחסדי השי"ת
עתה הגיע לידינו ספר זה מנורת זהב טהור של רבינו מהרש"ל, והבאנו את עיקרי
תורף דבריו לעיל לתועלת הרבים. ואמנם אע"פ כן שיש לפנינו את ביאורם של סודי
הדברים שבמזמור זה נכון וראוי הוא לכווין בכוונה כללית זו שכתב רבינו החיד"א
לכווין בדעתינו בעת קריאת המזמור הזה לכוונותיהם של משה רבינו ע"ה ודוד המלך
ע"ה, שהיו יודעים את סודם של הדברים שבמזמור זה ופינו כפיהם וכוונתינו
ככוונתם, והוי כי האי דאנו אומרים "אלהא דמאיר עננו" דיש בזה כמה וכמה
סודות ורמזים נפלאים, עי' בדברי המהרש"א מס' עבודה זרה (יח ע"ב) בחידושי
אגדות שם. יעו"ש. ואולם שאנו אומרים בקשה זו כתבו רבותינו ז"ל לכווין
כללית שאנו אומרים בקשה זו ומתכוונים לכל הכוונות שהתכווין בהם רבי מאיר ע"ה,
עי' לרבינו החיד"א בס' מראית העין מס' עבודה זרה (שם), ובדברי הגר"ח
פלאג'י בס' רפואה וחיים (פרק א אות ד). יעו"ש.
למטה
All rights reserved © 2003 Harav Pinhas Zbihi