*   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *   *שו"ת עטרת פז חלק ראשון כרך ג - אה"ע, מילואים סימן יב עמוד שה

מה שהבאנו דאין בזמה"ז נשמות חדשות וכו', ע"ע בזה לרבינו האר"י ד"ל בשער הגלגולים (ריש הקדמה ו עמוד כה) שכתב, אך דע כי אין בנו כח בכל הזמן הזה רק להמשיך אלו הנשמות החדשות אותם שהם מן הבי"ע, שהם סוד נשמה רוח נפש כנודע, אבל לעתיד לבוא אחר התחיה יבואו נשמות חדשות יותר מעולות שהם מעולם האצילות והם מבחינת הנשמה דאצילות שהיה לאדם הראשון וכו'. שמיום שנחרב ביהמ"ק לא נכנסו נשמות בהיכל האהבה, כי אלו החדשות דפנים בפנים מן עולם האצילות לא נכנסו שם, אבל הנשמות שמן הבי"ע החדשות אפשר שיבואו אפילו בזמן שלאחר החורבן, אבל כל שאר נשמות הבאות בעולם הם מאותם שהיו כלולות בנשמת אדה"ר אחר אשר נברא אחור באחור חור ונסרו מבחי' פנים בפנים, והחזירו פנים בפנים. ונמצא כי כל הנשמות הישנות הם באים ממנו. ע"ש. ועי' בהגהות ומראה מקומות בשער הגלגולים (שם אות א), ובשער הכוונות (דרושי הלילה דרוש ד). יעו"ש. וגם עי' היטב בזוה"ק פר' בראשית (דף כח ע"א). יעו"ש היטב. ואכמ"ל בזה יותר. ובאמת הוא אשר אמרנו נמי בדברינו בפנים כי אכן אין לסמוך על האי מילתא לדינא, כיון דחזינן דמהבי"ע יכולים לבוא נשמות חדשות. ודי בזה.

All rights reserved © 2003 Harav Pinhas Zbihi